Kredyt w rachunku dla firm: co warto o nim wiedzieć?

Kredyt w rachunku dla firm: co warto o nim wiedzieć?

Zdarza się, że nawet w bardzo dobrze zarządzanej firmie dochodzi do okresowej utraty płynności finansowej. Na przeciw oczekiwaniom takich firm wyszły działające w naszym kraju banki z ofertą kredytów w rachunku. Środki z tak zwanej linii kredytowej mogą zostać przeznaczone przez przedsiębiorcę na bieżące potrzeby. Ma być wyjściem w sytuacji awaryjnej, a więc w takiej, gdy firma ma przejściowe trudności finansowe.

Kto może otrzymać tak zwaną linię kredytową?

Podstawowy warunek wydaje się oczywisty: niezbędne jest posiadanie rachunku bankowego. W przypadku małych firm, które zgodnie z przepisami prawa nie muszą mieć oddzielnego konta do prowadzenia firmowych finansów, linia kredytowa może zostać otwarta przez bank w rachunku osobistym kredytobiorcy. Jak w przypadku innych form kredytowania, także przyznanie limitu w koncie poprzedzone jest pewnymi procedurami. Przedsiębiorca, który ubiega się o kredyt w rachunku musi posiadać zdolność kredytową. Bankowi analitycy pracując nad wnioskiem biorą pod uwagę także inne elementy, między innymi sprawdzają jak kształtuje się wysokość bieżących obrotów na rachunku. Na rynku dostępnych jest wiele ofert kredytów w koncie. Warunki ich przyznania mogą różnić się w poszczególnych bankach. Oferta może się różnić na przykład wysokością limitu, który może zostać przedsiębiorcy przyznany. Są banki, w których wysokość przyznanego limitu może maksymalnie wynieść aż 500 000 złotych.

Co jeszcze warto wiedzieć o kredycie w rachunku?

Kredyt na rachunku pozwala przedsiębiorcy na korzystnie ze środków, które przekraczają stan jego konta w danym momencie. Oczywiście wysokość środków, z których skorzysta nie powinna być wyższa niż przyznany przez bank limit. Linia kredytowa udostępniona przez bank na rachunku podlega oprocentowaniu tak samo jak inne rodzaje kredytów. Zaletą kredytu na rachunku jest jednak to, że odsetki są przez bank naliczane nie od całości przyznanego limitu, ale tylko od wykorzystanej przez przedsiębiorcę kwoty. Standardem jest podpisywanie umów o kredyt na rachunku na 12 miesięcy. Rzetelnym kredytobiorcom banki nie czynią jednak trudności, jeśli po wygaśnięciu umowy chcą zawrzeć kolejną.

Kredyt w rachunku pozwala na zachowanie płynności finansowej w sytuacji, gdy firma ma przejściowe trudności finansowe. W ramach udostępnionego przez bank limitu przez cały okres obowiązywania umowy kredytobiorca może nimi swobodnie dysponować. Saldo zadłużenia zmniejsza się wraz z każdym wpływem na konto. Kredyt w rachunku odnawia się – to jedna z jego charakterystycznych cech.

Dodatkowe informacje znajdziesz pod adresem https://www.mbank.pl/firmy/kredyty/biezace-zarzadzaniem-firma/kredyt-w-rachunku/

Post Author: Paweł

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *